6 Aralık 2014 Cumartesi

9. sınıf Türk edebiyatı ders kitabı cevapları Ekoyay Yayınları Sayfa 90 (2014-2015)

SAYFA 90
2-Etkinlik: İki gruba ayrılınız. 1. grup “Kocakarı ile Ömer” metnini, 2. grup ise “Bu Vatan Ki­min?” adlı metni ses, ritim, yapı, anlam ve gerçeklik yönlerinden incelesin. Ortaya çıkan sonuç­ları karşılaştırarak manzume ve şiir arasındaki benzer ve farklı yönleri arkadaşlarınızla paylaşınız.



1.GRUP:KOCA KARI VE ÖMER
Ritm aruz ölçüsüyle sağlanmıştır.Nazım birimi benttir.Manzumenin iletmek istediği bir mesaj vardır.Gerçek bir olaydan hareketle yazılmıştır.

2.GRUP:BU VATAN KİMİN
Ritm hece ölçüsüyle sağlanmıştır.Nazım birimi dörtlüktür.Vatan sevgisi teması işlenmiştir. Vatanla ilgili samimi duyguları dile getirmek bu duyguları hissettirmek amacıyla yazılmıştır.

3-Etkinlik: a) Aşağıdaki ifadelerin hangi metinle ilgili olduğunu tablodan işaretleyiniz. Bu işa­retlemeleri ya parken tablodaki ifadelerle ilgili olarak şiir metinlerinde yer alan özellikleri belirleyiniz.
                                                                                 1.M      2.M      3.M      4.M      5.M
• Şiirde aşk, sevgi, hüzün, keder gibi duygular; coşkulu bir tarzda işlenmiştir. (lirik şiir)




   X
• Şiirde bir kişi veya toplum, alaylı bir dille, ince bir üslupla yerilmiştir. (satirik şiir)


 X


• Şiirde kahramanlık konusu, destansı bir üslupla ele alınmış­tır. (epik şiir)



 X

• Şiirde öğretme, ders verme amacı güdülmüştür. (didaktik şiir)
 X




• Şiirde doğa, köy, yayla, kır yaşantısının güzellikleri ve bu güzel­liklerin insanda oluşturduğu duygular ele alınmıştır. (pastoral şiir)

 X




b)Bu bölümdeki şiirleri gözden geçirerek lirik, epik, dramatik, satirik, pastoral anlatımların şi­irlere etkisini açıklayınız.  

    Bu anlatımlar şiirin temasının ortaya çıkmasına ve hissettirmek istediklerine katkıda bulunmaktadır.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder