SAYFA 90
2-Etkinlik: İki gruba ayrılınız. 1. grup “Kocakarı ile Ömer” metnini, 2. grup ise “Bu Vatan Kimin?” adlı metni ses, ritim, yapı, anlam ve gerçeklik yönlerinden incelesin. Ortaya çıkan sonuçları karşılaştırarak manzume ve şiir arasındaki benzer ve farklı yönleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
1.GRUP:KOCA KARI VE ÖMER
Ritm aruz ölçüsüyle sağlanmıştır.Nazım birimi benttir.Manzumenin iletmek istediği bir mesaj vardır.Gerçek bir olaydan hareketle yazılmıştır.
2.GRUP:BU VATAN KİMİN
Ritm hece ölçüsüyle sağlanmıştır.Nazım birimi dörtlüktür.Vatan sevgisi teması işlenmiştir. Vatanla ilgili samimi duyguları dile getirmek bu duyguları hissettirmek amacıyla yazılmıştır.
3-Etkinlik: a) Aşağıdaki ifadelerin hangi metinle ilgili olduğunu tablodan işaretleyiniz. Bu işaretlemeleri ya parken tablodaki ifadelerle ilgili olarak şiir metinlerinde yer alan özellikleri belirleyiniz.
1.M 2.M 3.M 4.M 5.M
• Şiirde aşk, sevgi, hüzün, keder gibi duygular; coşkulu bir tarzda işlenmiştir. (lirik şiir)
| X | ||||
• Şiirde bir kişi veya toplum, alaylı bir dille, ince bir üslupla yerilmiştir. (satirik şiir)
|
X
| ||||
• Şiirde kahramanlık konusu, destansı bir üslupla ele alınmıştır. (epik şiir)
|
X
| ||||
• Şiirde öğretme, ders verme amacı güdülmüştür. (didaktik şiir)
|
X
| ||||
• Şiirde doğa, köy, yayla, kır yaşantısının güzellikleri ve bu güzelliklerin insanda oluşturduğu duygular ele alınmıştır. (pastoral şiir)
|
X
|
b)Bu bölümdeki şiirleri gözden geçirerek lirik, epik, dramatik, satirik, pastoral anlatımların şiirlere etkisini açıklayınız.
Bu anlatımlar şiirin temasının ortaya çıkmasına ve hissettirmek istediklerine katkıda bulunmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder