29 Kasım 2015 Pazar

11.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 77 Cevapları

11.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Sayfa 77 Cevapları

Tutku yayınları 11.sınıf dil ve anlatım kitabı sayfa 77 cevaplarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.


Özellikler
Zigana, Gümüşhane, Bayburt
İşte Paris
Paris
Kültür ve Tabiat Zenginlikleri
Zigana Geçiti, Harşit Vadisi, Ormanlar, Harşit Deresi, Şair Zihni doğal güzelliklerden bahsedilmiştir.
Fransız kültürünün bütün şehri kuşattığını görüyoruz. ( Mağazalar, pastaneler, kahveler, tiyatro binaları, anıtlar, heykeller)
Opera, gazete, sergiler, gezinti meydanları, Eyfel Kulesi, önemli kültür zenginlikleri arasındadır.
Tarihi Özellikleri
Harşit’teki kale, Bayburt’un Osmanlı dönemindeki durumu Bayburtlu Zihni’nin şiirleriyle anlatılmıştır.
Fransız tarihi dolayısıyla Avrupa tarihini yansıtan birçok yapı anlatılmıştır.
Eyfel Kulesi ve Champ Elisee  tarihin izlerini taşıyan yapılardır.
Yaşam Biçimi
Zigan, Gümüşhane ve Bayburt yörelerinde engebeli arazi nedeniyle tarım zordur. Ancak buralarda gümüş madenleri önemli bir ekonomik kaynağıdır. Doğayla iç içe bir yaşam vardır.
Modern yaşamın en güzel örnekleri Fransa’da görülmektedir. Yazarların bu şehre o kadar ilgi göstermesinin nedeni de budur.
Kültürel ve sanatsal etkinliklere önem verilir, kütüphane gibi yerlere sıkça gidilir.
b) Gezi Yazılarının Faydaları
Çevremizi ve dünyamızı tanımamıza yardımcı olur.
Ülkemizdeki doğal, tarihi ve kültürel yerleri öğrenmemizi sağlar.
Okuyucuda gezip görme isteği uyandırır.
9)Göndergesel işlev
Anlama Yorumlama Soruları
1)Okuduğumuz gezi yazıları bizde Karadeniz Bölgesi ve Paris ile ilgili merak duygusunu uyandırmaktadır. Ayrıca bu metinler dilimizin ifade zenginliğini de ortaya koymaktadır.
2)

Prof. Dr. Şükrü Elçin’e Ait Anı Metni
İncelediğimiz Gezi Yazıları
Dilin İşlevi
Göndergesel işlev
Göndergesel işlev
Gerçeklikle  İlişkisi
Gerçekle yaşanmış olaylar, görülen yerler
Gerçekte gezilip görülen yerler
Yazılış Amacı
Öğretmek, bilgi vermek, izlenim kazandırmak
Öğretmek, bilgi vermek, izlenim kazandırmak
Kullanılan Anlatım Türleri
Açıklayıcı anlatım, öyküleyici anlatım, söyleşmeye bağlı anlatım
Açıklayıcı anlatım, betimleyici anlatım, öyküleyici anlatım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder