29 Kasım 2015 Pazar

11 Dil ve Anlatım Tutku Yayıncılık Cevapları Sayfa 67

Tutku Yayıncılık 11 Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları

11. Sınıf Dil ve Anlatım Dersi Tutku Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 67

Sayfa 67 Cevapları

1)E
2)D
3) otobiyografi, öğretici, biyografi
4) YDDY
5)

Anı ve biyografinin farklı ve benzer yönleri
Anı
Biyografi
Farklı Yönleri
Anlatıcının hayatı çevresinde gelişen ve geçmişte kalmış bir olay anlatır.
Olay, durum ve kişiler birinci kişinin ağzından anlatılır.
Açıklayıcı anlatımın yanı sıra öyküleyici anlatıma yer verilir.
Anlatıcı yer yer kişisel görüşlere ve yorumlara başvurabilir.
Tanınmış bir kişinin hayat hikayesi anlatılır.
Yalnızca anlatılan kişinin çevresinde gelişen olay ve durumlardan söz edilir.
Anlatılan kişi üçüncü kişi yani biyografiyi hazırlayan kişi tarafından anlatılır.
Anlatıcı nesnel ve tarafsız bir anlatım sergilemek zorundadır.
Benzer Yönleri
İkisi de bir insanın hayatı çevresinde gelişen öğretici metinlerdir.
İkisinde de dil göndergesel işlevde kullanılır.
Açıklayıcı anlatım türü ikisinde de ağırlıklı olarak kullanılır.
6)
Biyografi
Otobiyografi
Farklı Yönleri
Üçüncü kişi ağzından anlatılır.
Anlatımda nesnellik ve ciddiyet ön plandadır.
Hayatı anlatılan kişi ile ilgili geniş bir araştırma yapıldıktan sonra yazılır.
Anlatım birinci kişi ağzından aktarılır.
Anlatıcı biyografi yazarına göre daha içten, öznel ve doğal bir anlatıma başvurabilir.
Kişi kendi yaşam hikayesini anlattığında araştırma yapması gerekmez.
7)Biyografilerde dil genellikle göndergesel işlevde kullanılır.

8) Biyografiler; kültür, sanat, edebiyat, siyaset, spor, bilim alanlarında adını kabul ettirmiş kişilerin hayatını ve çalışmalarını anlatan türlerdir. Bu bakımdan biyografileri toplumun hafızası olarak isimlendirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder