9 Kasım 2014 Pazar

9. sınıf Türk edebiyatı ders kitabı cevapları Ekoyay Yayınları Sayfa 61

9. sınıf Türk edebiyatı ders kitabı cevapları Ekoyay Yayınları Sayfa 61

5. Sen Varsın, Koşuk ve Gazel adlı metinlerin ritim yö­nünden karşılaştırılması:
Sen Varsın adlı şiirin ritim özellikleri:

Uyak ve rediflerle ritim sağlanmıştır.
11'li hece ölçüsü kullanılmıştır.
Şiirde genellikle tam uyak vardır.
Uyak düzeni abab-cccb-dddb... şeklin­dedir.

Koşuk adlı şiirin ritim özellikleri:  
Uyak ve rediflerle ritim sağlanmıştır.
8'li hece ölçüsü kullanılmıştır.
Şiirde genellikle yarım uyak kullanılmıştır.
Uyak düzeni aaab-cccb-dddb... şeklin­dedir.

Gazel:
Uyak ve rediflerle ritim sağlanmıştır.
İç kafiyeye yer verilmiştir.
Aruz ölçüsü kullanılmıştır.
Zengin uyak kullanılmıştır.
Uyak düzeni aa-ba-ca... şeklindedir.

6. Kahramanlık adlı şiirin teması: Kahramanlık
Kahramanlık adlı şiirin söyleyiş özelliği: Cesur, korkusuz, kendinden emin, kendine güvenen bir insanın seslenişi vardır.

Koşuk adlı şiirin teması: Yiğitlik
Koşuk adlı şiirin söyleyiş özelliği: Savaşlara katılmış cesur, kararlı bir insanın ifadeleri yer almaktadır.

Gazel adlı şiirin teması: Sevgiliden şikayet
Gazel adlı şiirin söyleyiş özelliği: Aşıkane bir söyleyiş. Sevgiliyle konuşan, ona sitem eden dertli bir aşığın ifadeleri var.




9. sınıf Türk edebiyatı Ekoyay cevapları diğer sayfalar

1 yorum: